- ליקינג
- מידע מקצועי
- חשבון מים גבוה
חשבון מים גבוה
קיבלתם חשבון מים גבוה? חושדים שיש לכם נזילה? במאמר זה תוכלו ללמוד מה הסיבות האפשריות לחשבון מים מנופח ואיך צריך לפעול כאשר מגלים שזה בעקבות נזילה על מנת לקבל הוזלה על חשבון מים מוגזם שקיבלתם.
מה הם הגורמים לחשבון מים גבוה?
ישנם כמה גורמים שיכולים לגרום לחשבון מים גבוה:
- נזילה - לרוב כאשר נקבל חשבון מים גבוה זה יהיה בעקבות נזילת מים סמויה. הנזילה יכולה להיות בגינה, נזילה מתחת לריצוף, בקירות ועוד. לכן, במידה והשימוש שלכם במים לא השתנה בחודשים האחרונים, סביר להניח שיש לכם נזילה סמויה ותצטרכו להזמין שירות איתור נזילות.
- זיוף בשעון המים - ישנם מקרים בהם שעון המים מזייף, מה שיכול לגרום לחשבון מים מנופח. על מנת לבדוק אם שעון המים מזייף עליכם לסגור את הברז הראשי של המים וללכת אל שעון המים של הבית שלכם, במידה והמחוג בשעון ממשיך לזוז, מד המים שלכם מזייף. מה שעליכם לעשות במקרה זה הוא להזמין נציג מרשות המים המקומית על מנת שיבצע בדיקה מעמיקה לשעון המים.
- נזילה בדוד שמש - ישנם מקרים בהם מתרחשת נזילת באחד הצינורות מהדוד שמש. תוכלו לדעת האם זה מאחד הצינורות בדוד בכך שאם הדלקתם דוד וכמות המים החמים הייתה מאוד או שזרם המים שלכם נהיה חלש מאוד.
כמה עולה לבצע איתור נזילה?
מחיר איתור נזילה הוא 1,550 ש''ח בממוצע עבור איתור באמצעות מצלמה טרמית. טווח המחירים נע בין 1,300 - 1,800 ש''ח. יש לציין שהמחירים משתנים בין השיטות הקיימות כיום. (איתור נזילות בגז, איתור נזילות אקוסטי וכדומה) המחיר אינו כולל את תיקון הנזילה.
מחיר ממוצע לאיתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית: ₪
טווח מחיר גבוה ₪
טווח מחיר נמוך ₪
איך ניתן להוזיל חשבון מים גבוה בגלל נזילה?
מצאתם את הנזילה בעזרת מאתר נזילות מקצועי? חשבון המים גבוה ב50% מהשימוש באותם חדשה בשנה הקודמת? על מנת לקבל את הוזלת חשבון המים עליכם לבצע את הדברים הבאים ב30 הימים הקרובים
- דו''ח איתור נזילה - עליכם לבקש ממאתר הנזילות דו''ח עבודה אשר מפרט על העבודה שבוצעה ועל הנזילה שנמצאה. בעזרת הדו''ח תוכלו לספק הוכחה לרשות המים על כך שנמצאה נזילה שגרמה לחשבון מים גבוה.
- טפסים - עליכם להיכנס לאתר רשות המים שאליה אתם שייכים, ולאחר שנכנסתם לחצו על איזור הטפסים ולאחר מכן לחצו על ''הכרת נזילה'' לאחר שנכנסת לעמוד הנכון עליכם לבחור את מבנה המגורים המתאים ולאחר מכן צרפו אל הטופס את הדו''ח שקיבלתם ממאתר הנזילות.
- בדיקה של רשות המים - רשות המים תבחן את הממצאים ואת בקשתכם להוזלת של חשבון המים בעקבות חשבון מים גבוה. במידה והיא תאשר את הבקשה, בחיוב הבא תשלמו חשבון מים בתעריף מופחת בגלל הנזילה.
קיבלתם חשבון מים מנופח ולא מצאתם את הנזילה?
במידה וחשבון המים שלכם יצא גבוה ולא הצלחתם לאתר את הנזילה, עליכם לעשות את הדברים הבאים:
- פנייה לרשות המים - יש לפנות לרשות המים עד 30 יום ממועד החיוב האחרון, עליכם להגיש טופס באתר שנקרא ''בירור חשבון''. במידה ולא מצאתם את הטופס צרו קשר עם שירות הלקוחות שלהם.
- בירור חשבון - לאחר שתשלחו את בקשתכם לבירור החשבון, נציג מטעם רשות המים המקומית יגיע אליכם על מנת לבצע בדיקה לשעון המים.
- הודעה כתובה - לאחר שהנציג הגיע לבצע בדיקה לשעון המים שלכם, רשות המים צריכה לשלוח לכם מכתב ובו ממצאי הבדיקה.
שימו לב! במידה ובמכתב שקיבלתם מרשות המים המקומית שהשעון המים שלכם יצא תקין, ביכולתכם לערער על כך ולשלוח את השעון המים שלכם לבדיקה במעבדה חיצונית (השירות עולה כסף). במידה ולאחר הבדיקה במעבדה חיצונית מד המים יצא תקול, על הרשות המקומית לשלכם לכם על הבדיקה ולבצע הפחתה לחשבון המים הגבוה שקיבלתם.